poniedziałek, 31 grudnia 2012

Kursy InO



Już niedługo, dzięki współpracy Włóczykija Osiek, Pomorskiej komisji InO oraz zespołowi szkół nr 17 w Gdańsku, odbędzie się kolejny kurs InO! Kursy takie organizowane są co jakiś czas, a od kilku lat regularnie odbywają się one również w naszym środowisku (najpierw Osiek, potem Czersk, teraz znowu Osiek/Gdańsk). Ten kurs podzielony będzie na dwa zjazdy.

Kursy to przede wszystkim szansa na lepsze poznanie świata InO w szczególności z punktu widzenia organizatora imprez. No bo o to w tym kursie właśnie chodzi aby na koniec, po egzaminie, otrzymać uprawnienia organizatora InO. W naszym środowisku PBT mamy całkiem liczną grupę organizatorów i to jest chwalebne. A teraz pojawia się kolejna szansa aby to szanowne grono jeszcze powiększyć. 

Dlatego zachęcamy wszystkich przyszłych organizatorów oraz sympatyków InO do wzięcia udziału w tych kursach. Dawno temu, kiedyś tam, najstarsi robale czyli Kosa i ja też robiliśmy takie kursy i teraz paczcie jakie doświadczenie już mamy! Beata z Zidem też kiedyś podchodzili do kursów ale na koniec sobie to olali w końcu i są animatorami InO. Ale teraz ponownie jest szansa na stanie się OGREM więc próbujcie!

Poniżej regulamin nadesłany nam przez włóczykijów:




POMORSKA KOMISJA IMPREZ NA ORIENTACJĘ,
ZESPÓŁ KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO
I GIMNAZJALNEGO NR 17 W GDAŃSKU
oraz
ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH W OSIEKU
serdecznie zapraszają na:
KURS ORGANIZATORA
IMPREZ NA ORIENTACJĘ 2013
- 2-3 luty 2013, Gdańsk -
- 2-3 marca 2013, Osiek -
REGULAMIN1. ORGANIZATOR
• Pomorska Komisja Imprez na Orientację, działająca przy oddziale regionalnym PTTK
przy ul. Ogarnej  72.
2. WSPÓŁORGANIZATORZY
• Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku
• Zespół Szkół Publicznych w Osieku
3. TERMIN
 Kurs odbędzie się w trakcie dwóch weekendów 2-3 luty 2013 roku, oraz 2-3 marca
2013 roku.
4. MIEJSCE
 Pierwsze ze spotkań odbędzie się w Zespole Kształcenia Podstawowego i
Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku, na ul. Wąsowicza 30. Natomiast spotkanie w dniach 2-3
marca, przeprowadzone zostanie w Zespole Szkół Publicznych w Osieku.
5. PRZEBIEG KURSU
Kurs prowadzony zostanie w trakcie dwóch weekendów - w dniach 2-3 luty oraz 2-3 marca.
Weekend 2-3 luty 2013 roku, Gdańsk
Pierwszy z nich będzie miał charakter czysto teoretyczny.
Będzie polegał na wyłożeniu 7 bloków tematycznych:
• Historia, Formy i Rodzaje InO
• Regulaminy i odznaki InO
• Organizacja InO
• Terenoznawstwo
• Przygotowanie trasy
• Obsługa programu OCAD
• Pozostałe (m.in.zasady Pucharów, uczciwe współzawodnictwo w InO itd.) Weekend 2-3 marca 2013 roku, Osiek
 Drugi z weekendów będzie podzielony na dwie części. W sobotę uczestnicy
zorganizują zawody na orientację, wystartują w niej, a także nawzajem sprawdzą sobie karty
startowe.
 Niedziela zostanie przeznaczona na egzaminy pisemne, oraz rozdanie uprawnień
osobom, które zaliczą wszystkie części kursu, a także będą spełniały wszystkie wymogi
potrzebne do ich zdobycia.
6. UPRAWNIENIA ANIMATORA NA ORIENTACJĘ
6.1 WYMAGANIA
• ukończone 15 lat
• odznaka popularna InO
• członkostwo PTTK
• chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację
 Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w
kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 6.3,  z wyjątkiem pkt. 6.1, otrzymają
uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt 6.1.
6.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
• zdobycie, lub powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
• dyplom Animatora InO
6.3 WARUNKI ZALICZENIA
• spełnione wymagania z pkt. 6.1
• udział we wszystkich zajęciach teoretycznych - weekend 2-3 luty 2013 r.
7. UPRAWNIENIA ORGANIZATORA NA ORIENTACJĘ
7.1 WYMAGANIA
• ukończone 15 lat
• odznaka mała brązowa InO
• członkostwo PTTK
• chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w
kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 7.3,  z wyjątkiem pkt. 7.1, otrzymają
uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt 7.1.
7.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
• powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
• legitymacja i odznaka Organizatora InO
• możliwość potwierdzania udziału w InO
7.3 WARUNKI ZALICZENIA
• spełnione wymagania z pkt. 7.1
• udział we wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych - obydwa weekendy
• zaliczenie egzaminów w postaci:
• teoretycznej,
• praktycznej składającej się z:
imprezy na orientację,
sprawdzania kart startowych,
• pracy domowej, składającej się z:
• regulaminu i protokołu zawodów,
• map kategorii TP i TO, wraz z wzorcówkami,
8. HARMONOGRAM KURSU
Weekend 2-3 luty 2013 r.
2 luty, sobota 2013 r.
 W godzinach 8:30 - 8:50 planowane jest przyjmowanie uczestników zlotu w Zespole
Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku na ul. Wąsowicza 30.
Rozpoczęcie wykładów o godzinie 9:00  Na każdy z bloków tematycznych z pkt. 5. Przebieg
kursu, przeznaczone są 2-3 godziny, z przerwami 15-30 minut, oraz dwoma,  godzinnymi
przerwami w ciągu całego dnia przeznaczonymi na posiłki, które uczestnicy kursu sami sobie
zapewniają. Wykłady teoretyczne w sobotę planujemy do ok. godz. 21.
3 luty, niedziela 2013 r.
 Bloki tematyczne planowane są w godzinach 9.00 - 15.00, z przerwą na posiłek
między blokami. Weekend 2-3 marca 2013 r.
2 marca, sobota 2013 r.
 W godzinach 9:30-10:00 planowane jest przyjmowanie uczestników kursu w bazie w
Osieku. Od godziny 10:00  rozpoczynamy zajęcia praktyczne, polegające na zorganizowaniu
zawodów na orientację przez uczestników kursu, wystartowaniu w zawodach  oraz
sprawdzeniu kart startowych. Zajęcia trwać będą do godzin popołudniowych z przerwą na
obiad. Do wieczora planowane jest nadrabianie zaległości, odpowiadanie na pytania dot.
egzaminu oraz prac domowych.
3 marca, niedziela 2013 r.
 Na godzinę 9:00 zaplanowane są egzaminy pisemne. Ok. godz. 12 rozdanie
uprawnień świeżym Organizatorom Imprez na Orientację. Do godz. 13 opuszczenie bazy
przez wszystkich kursantów i organizatorów.  
9. OPŁATY ORAZ ŚWIADCZENIA
 Wpisowe na kurs dla wszystkich uczestników, bez względu na stopień wykorzystania
świadczeń wynosić będzie 35 zł - płatny u kierownika kursu - Michała Sadowskiego w trakcie
pierwszego dnia kursu. Świadczenia w ramach wpisowego:
• materiały dydaktyczne
• dyplomy Animatorów InO, dla osób które zdecydują się na zdobycie tego tytułu
• legitymacje oraz odznaki dla osób, które zaliczą kurs Organizatora InO
• 7 bloków tematycznych w formie wykładów, oraz zajęcia praktyczne w terenie
• noclegi w warunkach turystycznych, w bazach kursu  - tj. w nocy z 2/3 lutego w
Gdańsku w ZKPiG nr 17, przy ul.Wąsowicza 30, oraz w ZSP w Osieku.  
10. ZGŁOSZENIA NA KURS ORAZ KONTAKT
Zgłoszenia na kurs będą prowadzone do dnia 26 stycznia 2013 roku, osobiście u
Michała Sadowskiego - telefon 605 111 251, mail: sadek.neptun@gmail.com. W zgłoszeniu
należy podać: imię i nazwisko, przynależność klubową (jeśli taka jest), rok urodzenia.
11.EKWIPUNEK UCZESTNIKA.
Uczestnicy kursu w trakcie pierwszego z weekendów będą potrzebowali:
• przyrządy biurowe, takie jak: długopisy, ołówki, gumki, cyrkle, brudnopisy, linijki etc.
• kompas lub ew. busola • jeśli jest taka możliwość to przenośny komputer osobisty, lub urządzenie na które
można wgrać program OCAD (potrzebny jest system WINDOWS).
• w przypadku korzystania z noclegu śpiwór oraz karimatę
 Ponadto uczestnicy zapewniają sobie wyżywienie we własnym zakresie - na miejscu
nie będzie dostępnej kuchni. Uczestnicy dostaną nr telefonów, oraz mapę z zaznaczonymi
najbliższymi lokalami.
 W trakcie drugiego z weekendów, uczestnicy proszeni są o wzięcie rzeczy tak jak
powyżej oraz ubrania na zmianę do lasu.
12. DOJAZD
 Do bazy nr 1, dojechać można komunikacją miejską - tramwajami do przystanku
„Derdowskiego„, a dalej wg szkicu poniżej, bądź też samochodem - parking niestrzeżony dla
samochodów osobowych dostępny jest przed szkołą.
 W przypadku bazy nr 2 - Zespole Szkół Publicznych w Osieku - będziemy w miarę
możliwości i chęci, swoim oraz uczestników - starać się o dojazd na kurs samochodami
osobowymi z Gdańska. W przypadku braku takiej możliwości, możliwy będzie dojazd
autobusami PKS z Gdańska do Osieka. Szkic poglądowy dojazdu poniżej: 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- kurs odbędzie się w przypadku zgłoszenia się min. 5 osób
- w sprawach zaliczeń egzaminów, zadań domowych itd. decydujące zdanie ma kierownik
kursu
- uczestnicy kursu ubezpieczają się we własnym zakresie


0 komentarze :

Prześlij komentarz

Prosimy o podpisywanie się pod komentarzami (imię, pseudonim, kontakt)

 
Copyright 2003-2013 STAR WORMS
Blogger Wordpress Gadgets